Beethoven V.
GG Tánc Eger
Beethoven V. szimfóniájának kezdő hangjaiban a sors pörölycsapásai hangzanak fel, ám lehetne e négy hang a citromsármány éneke, háborús idők győzelmi himnusza vagy…
Ahogyan Tom Service megfogalmazza a Guardian hasábjain megjelent cikkében: „Íme a mű kezdete”.
Beethoven V. szimfóniájának kezdő hangjaiban a sors pörölycsapásai hangzanak fel, ám lehetne e négy hang a citromsármány éneke, háborús idők győzelmi himnusza, vagy akár egy Cherubini korál variációja.
Beethoven e művének első négy hangját rengetegféleképpen érzékelték, értelmezték és magyarázták. A legismertebb szimfonikus kivetülése ez annak, ahogyan a dúr hangnem árasztotta ragyogó fény győzelmet arat a mollal kifejezően ábrázolt sötétség felett.
Már évek óta szerettem volna koreográfiát készíteni erre a zeneműre, de eddig nem volt világos számomra a valódi üzenete. Nem csak a világszerte ismert első tételére gondolok, de a további három, kevésbé népszerű, ám szintén hihetetlenül erős tételre is.
Ebben az évben ünnepeljük Beethoven születésének 250. évfordulóját, és napjainkban hasonlóan forradalmi időket élünk, mint a mester, amikor ezt a darabot 1804 és 1808 között megalkotta. Jelen korunknak is az ad reménységet, hogy a fény győzedelmeskedik a sötétség felett. Ez késztet arra, hogy a GG Tánc Eger számára készítendő új munkámmal is kifejezzem az életbe vetett hitemet.
.

Adatlap
- Előadás időtartama: 40 perc szünet nélkül
Szereposztás
Emődi Attila
Kelemen Dorottya
Novák Laura
Martina Tizzi
Plita Márk
Gioele Del Santo
Forczek Janka
Fodor Sára
Alkotók
Koreográfus, Roberto Galvan
Játékmester, Topolánszky Tamás (Harangozó-díjas Érdemes Művész)
Zene, Beethoven
Fővilágosító, Oláh Sándor
Szcenika, Engler Imre | Fodor Zsolt
Asszisztensek, Kelemen Dorottya, Emődi Attila, María Kuhmichel, Sergio Villalba, Candela Rodríguez, Mauro Cacciatore, Lihuén Fiorotto
Ügyelő, Kiss Alexandra