William Shakespeare:
próba, mint előadás, mint próba
Fordította: Arany János
Újra és újra elolvasva a művet, a szövevényes érzelmi – politikai – hatalmi szenvedélyekkel átszőtt cselekményívből egy színházi értelemben is kivételes figura alakja bontakozik ki előttem.
Egy intellektuális, művész vénájú ember, individuum, aki önnön belső- és külső, gondolati- és tettbéli, cselekvési lehetőségeit kényszerül felmérni egy számára szinte átláthatatlan és felfoghatatlan élethelyzetben. A tisztánlátáshoz, a kérdések megválaszolásához, a bizonyításhoz a színházi elemző munka analitikus eszközeit hívja segítségül. Szerepet játszik (őrület), hogy a környezet szerepjátékait leleplezhesse. Drámajátékot teremt (egérfogó), hogy a drámai csúcspont, mint kísérlet, a valóság analógiáit egyértelműen összefüggésbe hozza.
A színházi próba hangulatát, keretét (próba, mint előadás) leginkább szolgáló semleges térben (próba – csarnok), a színház elhivatott létéről, a színházművészet eszmei lehetőségeiről gyakorlati tapasztalattal ad szinte szakmai kurzust az önlelkét és az élet működését analizáló, színházteremtő főhős: Hamlet.
Bemutató:2016.10.07.
Claudius, Dánia királya Reiter Zoltán
Gertrúd, dán királyné, Hamlet anyja Saárossy Kinga (Jászai-díjas)
Hamlet, az előbbi király fia, a mostaninak unokaöccse Nagy András
Horatio, Hamlet barátja Baranyi Péter
Polonius, főkamarás Sata Árpád
Laertes, fia Káli Gergely
Ophelia, leánya Babócsai Réka
Rosencrantz, pap Fehér István
Guildenstern Baráth Zoltán
I. Sírásó, vándorszínész Várhelyi Dénes
Színész Király Tunyogi Péter
Osrick, udvaronc Kardos Kristóf
Marcellus, II. Sírásó, Lucianus Tóth Levente
Bernardo, Színészkirálynő Csathó Norbert
Francisco, Prológ, Vándorszínész Sztaniszláv László
RendezőBlaskó Balázs (Jászai-díjas)
DíszletSzékes László (Kossuth- és Jászai-díjas érdemes művész, a Nemzet Művésze)
JelmezVelich Rita
Vívás-mozgásVárhelyi Dénes
ÜgyelőHódosi Ildikó
SúgóSzecskó Andrea
RendezőasszisztensLázár Rita, Blaskó-Saárossy Zsófia